Avižos

 Avižos be gliuteno/be glitimo.

Pradėjus laikytis begliutenės dietos, mane gydantis profesorius, avižas priskyrė prie kviečių, rugių ir miežių, kurių turėjau atsisakyti. Tačiau, keliolikos metų mokslininkų atliktų tyrimų metu, buvo išsiaiškinta, kad avižos yra natūraliai be gliuteno ir yra saugios didžiajai daliai sergančiųjų celiakija ir netoleruojančiųjų gliuteno. Būtina paminėti, kad vis dėlto yra labai nedidelė dalis žmonių sergančiųjų celiakija bei netoleruojančiųjų gliuteno, kurie visiškai negali valgyti avižų. Jeigu nusprendėte jas išbandyti, darykite tai labai mažais kiekiais ir stebėkite kaip avižos jus veikia.
Dažnai tas pats ūkis augina avižas, kviečius, rugius ir miežius. Vadinasi, visi šie grūdai greičiausiai yra vežami tuo pačiu transportu, malami tuose pačiuose įrenginiuose, bei sandėliuojami tame pačiame sandėlyje. Paprastai ūkininkai neplauna transporto ar malimo įrenginių tarp skirtingų grūdų transportavimo, malimo ar sandėliavimo. Tokiu atveju avižos nebegali būti laikomos be gliuteno dėl kryžminės taršos.
Taip pat patartina vengti ar atidžiai skaityti sudėtį greitai paruošiamų bei su įvairiais priedais avižų košių, jeigu jos nepažymėtos ženklinimu “Be glitimo”.
Laikantis dietos be gliuteno  rekomenduotina vartoti natūralias avižas, pažymėtas, jog produkte nėra gliuteno.
Daugiau informacijos galite rasti čia:

http://www.cureceliacdisease.org/

https://www.coeliac.org.uk/

http://www.hc-sc.gc.ca/